„Rail Baltica“ geležinkelio linijos ruožo Kaunas-Panevėžys-LT/LV rangos darbai (I etapas) apima naujos geležinkelio sankasos dvikeliui įrengimą ir inžinerinių statinių, tokių kaip tiltai ir viadukai, statybą ruože Šveicarija-Žeimiai. Beveik 10 km ilgio geležinkelio ruožo statyba apima svarbius infrastruktūros elementus, reikalingus užtikrinti geležinkelių tinklo išplėtimą ir modernizavimą.
Pirmą kartą Lietuvoje taikomi sprendimai:
- Torkretbetonio (šratbetonio) sienutės: tai inovatyvi konstrukcinė technologija, kuri užtikrina ilgaamžiškumą ir atsparumą atmosferos poveikiui;
- Monolitiniai betonuojami grioviai: dar viena moderni technologija, naudojama užtikrinant tinkamą vandens nutekėjimą ir geležinkelio infrastruktūros stabilumą.
Logistika ir optimizavimas:
Siekiant užtikrinti sėkmingą projekto įgyvendinimą, ypatingą dėmesį reikėjo skirti logistikai:
- Nuolatinis birių medžiagų tiekimas ir iškasamo grunto išvežimas buvo būtinas siekiant užtikrinti sklandų darbų vykdymą;
- Mechanizmų ir transporto priemonių panaudojimas buvo optimizuotas naudojant šiuolaikines GPS sistemas, kurios leido efektyviau valdyti tiekimo ir išvežimo procesus;
- Optimalių grafikų sudarymas taip pat leido pasiekti ženklių efektyvumo didinimo rezultatų.
Ekonominė nauda ir ilgalaikis poveikis:
Įgyvendinus šį projektą, tikimasi didelių ekonominių impulsų:
- Europinių traukinių atsiradimas žymiai pagerins susisiekimą tarp Lietuvos ir Latvijos, taip skatindamas turizmo augimą regione;
- Geresnė infrastruktūra prisidės prie prekybos ir logistikos efektyvumo didinimo, o taip pat atvers naujas ekonomines galimybes tiek vietiniams, tiek tarptautiniams investuotojams.
Projekto svarba:
- Strateginė reikšmė: „Rail Baltica“ projektas yra labai svarbus tiek Lietuvos, tiek visos Baltijos šalių ekonomikai ir infrastruktūrai, nes jis užtikrina geresnį susisiekimą su Europoje.
- Poveikis transportui: Sukūrus efektyvų ir modernų geležinkelių tinklą, pagerės ne tik tranzitas, bet ir vietinis eismas, taip pat bus paskatintas tarptautinis susisiekimas.