„Megos“ sankryža, A1 magistralinis kelias nuo 100,47 iki 101,79 km

Featured image
Projekto pavadinimas:

Valstybinės reikšmės magistralinio kelio Nr. A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda ruožo nuo 100,47 iki 101,79 km rekonstravimo projektas. MEGOS sankryžos, esančios kelio Nr. A1 VILNIUS-KAUNAS-KLAIPĖDA 100,93 KM, jungiamųjų kelių rekonstravimo projektas

Atlikti darbai:
Rangos darbai
Statybos rūšis:
Rekonstravimas
Objekto vieta:
Kaunas
Statytojas:
AB „Via Lietuva“, Kauno miesto savivaldybės administracija
Fegda grupės įmonės:
Fegda, Tilsta
Įgyvendinta:
2020
Parametrai:
Magitralinis I kategorijos kelias 1,32 km (5-7 eismo juostos abejomis kryptimis) | Jungiamieji keliai: 2,27 km | Atraminės sienos: 252 m | Triukšmo užtvaros ilgis: 1026 m | Atraminės sienos (h=3,55 m): 47 m | Tunelinio šilumos tinklo kanalo (3 m x 2,1 m) ilgis: 35 m

Šis projektas, įgyvendintas vienu metu, buvo itin sudėtingas ir svarbus dėl kelių pagrindinių aspektų. Pateikiu projekto pagrindinius pasiekimus ir naudą:

1. Sudėtingiausias Lietuvos kelių mazgas su didžiausiu eismo intensyvumu

  • Eismo intensyvumas šiame ruože buvo labai aukštas: 58,817 automobilių per dieną (VMPEI), iš kurių 7,276 buvo sunkieji automobiliai. Kai kuriomis dienomis pikinis eismo intensyvumas pasiekė 78,000 aut./parą.
  • Eismo saugumo užtikrinimas: Visų darbų metu buvo užtikrintas abiejų eismo krypčių pralaidumas, išlaikant po dvi eismo juostas kiekvienoje kryptimi, taip užtikrinant sklandų eismą ir tranzito galimybes.

2. Bendradarbiavimas su dviem užsakovais

  • Projektas buvo įgyvendintas bendradarbiaujant su Via Lietuva ir Kauno miesto savivaldybės administracija, kas leido efektyviau koordinuoti darbus ir užtikrinti, kad tiek nacionaliniai, tiek vietiniai interesai būtų atsižvelgiami.

3. Tranzitinio ir vietinio eismo srautų atskyrimas

  • Jungiamieji keliai leido atskirti tranzitinį A1 magistralinį eismą nuo vietinio Kauno miesto eismo, todėl sumažėjo miesto gatvėse esančių eismo spūsčių ir padidėjo eismo saugumas, o vietiniai gyventojai galėjo patogiau pasiekti savo tikslus.

4. Ekonominiai ir techniniai naudai

  • Kelionės laiko sutaupymas ir eksploatacinių sąnaudų mažinimas: Dėl sklandesnio eismo ir patogesnės infrastruktūros sumažėjo kelionės laikas, padidėjo transporto pralaidumas, o tai leido pasiekti svarbių ekonominių efektų.
  • Avarybų sumažinimas: Projektas taip pat prisidėjo prie avaringumo sumažinimo, kadangi buvo įrengtos saugesnės eismo sąlygos, atskiriant tranzitinius ir vietinius eismo srautus.

5. Inžineriniai sprendimai

  • Paviršinių nuotekų surinkimo sistemos įrengimas: Įgyvendinant projektą, buvo įrengti paviršinių nuotekų surinkimo tinklai, užtikrinantys tinkamą drenažą ir mažinantys potvynių riziką.
  • Apšvietimo tinklai: Užtikrintas geresnis matomumas tamsiuoju paros metu, kas padėjo pagerinti eismo saugumą.

6. Ekologiniai sprendimai

  • Triukšmo slopinimo sienelės: Sumažinta aplinkos tarša, ypač triukšmas. Įrengus triukšmo slopinimo sieneles, sumažinta triukšmo tarša gyvenamose vietovėse, taip prisidedant prie geresnės gyvenimo kokybės.

Šio projekto įgyvendinimas buvo ypatingai svarbus tiek dėl techninių, tiek dėl ekologinių aspektų. Jungiamieji keliai ir tranzitinio bei vietinio eismo srautų atskyrimas padėjo pagerinti eismo saugumą, sumažinti avarijų skaičių, o taip pat pasiekti ekonominę naudą. Aplinkos taršos mažinimas ir saugūs eismo sprendimai užtikrino tiek vietos gyventojų, tiek transporto sektoriaus naudą.

Enlarged image

Galerija

KONTAKTAI

Kartu kuriame ateitį šiandien

Sužinokite daugiau apie procesą ir rezultatus, mūsų ekspertų komandą bei pasiūlymus.